fredag, februari 27, 2009

CIVILKURAGE

De snackar om civilkurage i Efter tio. Det är några killar som ingrep när de såg en tjej bli misshandlad av ett gäng killar. De fick själva mottaga ett antal slag och sparkar, vilket ledde till bla ett knäckt näsben, men det tyckte de att det var värt.

Det fick mig att börja undra..
Vart fan fanns civilkuraget i lördags?? Det var hur mycket folk som helst runt omkring. Alla följde det hela med stort intresse. Men ingen gjorde nåt. Hade jag varit kille och sett en kille nita tjej efter tjej så tro fan att jag hade gjort något! (Man bör ingripa som tjej också, men i det här läget hade det inte hjälpt.) Det var ju flera som brydde sig, som kom fram och pratade med mig och de andra, och tyckte att den här killen betedde sig riktigt idiotiskt, men ändå stoppade de honom inte. Och jag menar, detta var EN kille, och de jag pratade med var ett gäng på iaf 4-5 personer.

För att förklara hur mycket folk det faktiskt var som såg det hela, så kan jag säga som så att det var mitt på avenyn en lördagnatt. Enough said.

Inga kommentarer: